TCHAIKOVSKY, compositor ruso
( 07/05/1.840 - 06/11/1.893)
O CASCANOCES, é un conto de fadas-ballet estructurado en dous actos, que foi encargado polo director dos Teatros Imperiais IVAN Vsevolozhsky en 1.891, entreándos o 18 de decembro de 1.892.A música foi composta por PIOTR ILICH CHAIKOVSKY entre 1.891 e 1.892. Na produción orixinal a coreografía foi creada por Marius Petipa e Lev Ivanov.A interpretación foi dirixida por Riccardo
Drigo, con Antonietta Dell'Era como a Fada de azucre, Pavel Gerdt coma
o príncipe Coqueluche, Stanislava Belinskaya como Clara, Sergei Legat
como o Príncipe Cascanueces e Timofey Stukolkin como Drosselmeyer. Os
roles dos nenos e nenas, a diferencia de moitas producións posteriores,
foron representados por rapaces reais en lugar de adultos (con
Belinskaya como Clara, e Vassily Stukolkin como Fritz), estudiantes
da Escuela Imperial de Ballet de San Petersburgo.
O libreto de Ivan Vsevolozhsky e o propio Petipa, baseándose na adaptación de Alejandro Dumas do conto "El cascanueces y el rey de los ratones de Ernst Theodor Amadeus HOFFMANN".
Argumento
A historia varía dunha montaxe a outra, pero a maioría segue o esquema básico. Os nomes das personaxes tamén varían. No conto orixinal de E. T. A. Hoffmann a xoven heroína chámase Marie o María Stahlbaum e Clara ou Klärchen é o nome dunha das súas monecas. Na adaptación de Dumas, na que Petipa baseou o seu libreto, o seu nome é Marie Silberhaus. Podemos atopar versións nas que a protagonista chámase Clara, Marie ou María e o seu apelido Stahlbaum ou Silberhaus.
A continuación un resumo baseado no libreto orixinal de Marius Petipa de 1892.
Acto I
Escea 1
Escea 2
A historia varía dunha montaxe a outra, pero a maioría segue o esquema básico. Os nomes das personaxes tamén varían. No conto orixinal de E. T. A. Hoffmann a xoven heroína chámase Marie o María Stahlbaum e Clara ou Klärchen é o nome dunha das súas monecas. Na adaptación de Dumas, na que Petipa baseou o seu libreto, o seu nome é Marie Silberhaus. Podemos atopar versións nas que a protagonista chámase Clara, Marie ou María e o seu apelido Stahlbaum ou Silberhaus.
A continuación un resumo baseado no libreto orixinal de Marius Petipa de 1892.
Acto I
Escea 1
Estamos no Nadal. Entre os invitados que chegan á casa da familia Shtalbaun atópase Drosselmeier -o preferido polos nenos. Impacientes, os pequenos esperan que na árbore se enciendan as luces de cores. Chega o mago co seu agasallo para os nenos: un
teatro de marionetas. A festa continúa; os avós tamén bailan
superando os achaques propios da súa idade, mentras os nenos xogan. As
marionetas Colombina, Arlequino e Saracinos inician o seu baile. Todos
están moi emocionados cando o mago quita a súa máscara: é
Drosselmeier. Clara e Fritz, os fillos de Shtalbaun pídenlle a
Drosselmeier as marionetas pero xa as levaron. No seu lugar, entrégalles un ridículo moneco cascanueces. Fritz
arrebata o moneco a Clara e o rompe e Clara o consola acariñándoo. Os invitados abandoan a casa despois do baile.
Fragmento Baile dos nenos , subido por Canal de felipegc o 6 de abril de 2.011
É de noite e o dormitorio onde se atopa a árbore adquire un aire misterioso. Asustada, Clara vai ver o seu moneco Cascanueces e observa coma un bufo transfórmase no mago Drosselmeier mentras a mira cun sorriso burlón. De repente aparecen cantidade de ratos encabezados polo seu rei. Clara quere fuxir pero as forzas abandóaan e só consegue achegarse a árbore, que comeza a medrar, mentras todo ao seu redor cambia. Os soldados de chumbo cobran vida e, encabezados polo Cascanoces , inician unha loita contra os ratos. As forzas son desiguais, van vencendo os ratos e cando Cascanoces queda só ante o exército roedor, Clara lanza o seu zapato ao Rei dos ratos e consigue liberar ao Príncipe. Cascanoces está caído no chan, Clara achégase e descobre que é un príncipe novo, Cascanoces agradécelle a súa axuda.
Loita de Cascanoces e soldados de chumbo contra os ratos,
subido por Iñaki L o 7 de febreiro de 2.009
Escea 3
Acto II
Escea 4
Escea 5
Finalmente, o mundo de ensono de Clara esvaécese e esperta decatándose que todo fora un sono. Os seus pais van buscala para que vaia despedir ao seu padriño Drosselmeyer quen xunto con Daniel regresa ao seu taller de reloxos e monecos.
Agradecer a Pedro Beltrán a información recollida en http://www.efemeridespedrobeltran.com/es/eventos/noviembre-1/tchaikovsky.-el-cascanueces-un-ballet-para-la-navidad-de-tchaikovsky.-hoy-7-de-mayo-de-1840-nace-tchaikovsky
A habitación transfórmase nun bosque invernal. Uns pequenos copos de neve parece que bailan e unha estrea da árbore atrapa a Clara e ao Príncipe Cascanoces coma nun sono, introducíndoos nunha carroza que lles conducirá ata a cima da árbore.
Acto II
Escea 4
Xuntos inician a viaxe cara a cima da árbore, pero os ratos alcánzanlles entablándose unha nova loita.
Nesta ocasión Cascanoces sae vencedor.
Clara e Cascanoces chegan ao reino dos monecos onde son recibidos por doce paxes. O Príncipe narra o sucedido e conta como Clara salvouno, motivo polo que felicitan e amosan o seu agradecemento a Clara celebrando unha gran festa en honor de ambos. Despídense do reino das Neves e seguen o seu camiño polo Río da Limoada ata chegar ao Reino dasa Golosinas onde a Raíña dos Doces espéraos e varios bailaríns de distintas partes do mundo bailan para eles.
Dance of the Sugar Plum Fairy (Nina Kaptsova) ,
subido por Palmtree Media o 14 de xullo de 2.011
Escea 5
Finalmente, o mundo de ensono de Clara esvaécese e esperta decatándose que todo fora un sono. Os seus pais van buscala para que vaia despedir ao seu padriño Drosselmeyer quen xunto con Daniel regresa ao seu taller de reloxos e monecos.
Agradecer a Pedro Beltrán a información recollida en http://www.efemeridespedrobeltran.com/es/eventos/noviembre-1/tchaikovsky.-el-cascanueces-un-ballet-para-la-navidad-de-tchaikovsky.-hoy-7-de-mayo-de-1840-nace-tchaikovsky
Uns
cincuenta anos máis tarde do seu estreo Walt Disney empregou parte da
música do CASCANUECES na película FANTASÍA de 1.940. A xente gustoulle a
película e comezaron a interesarse polo ballet, interese que medrou co
montaxe de O Cascanueces de George Balanchine foi televisado a finais de
1.950. O ballet foi representado en moitos lugares dende entóns e
converteuse no máis popular dos ballets nos países occidentais,
principalmente representado no Nadal. (Ver en seguinte entrada)
A música do ballet de TCHAIKOVSKY pertence ao período romántico e contén melodías memorables, varias das cales escoítanse con frecuencia no cinema e na televisión, especialmente en películas relacionadas co Nadal. A DANZA RUSA ou Trepak é unha das pezas máis recoñecidas, xunto co VALS DAS FLORES, e a DANZA DA FADA AZÚCRE.
Ningún comentario:
Publicar un comentario